molot navrud - mistablog 2.0

Elmondom, mi van.
Zene, film, média, politika.
Ilyesminden.

Legutóbbi kommentek

Régi blog

Nr.1 Megkésett Sláger Of The Year

2007.04.19. 21:50 mista

Finoman fogalmazva is távol áll tőlem az ezoterika, nem hiszek az önjelölt mágusoknak, boszorkányoknak és látnokoknak, a magazinok horoszkópjain pedig maximum röhögni szoktam, de most mégis, megmondom a jövőt. Abból pedig a jelent, múltat, a permanens rothadó állapotot. Mert én ilyet is tudok. Wow.

Persze nem kell hozzá senkinek kitenni a tenyerét, előkapni másfél kiló állati belsőséget, kártyapaklira sem lesz szükség, és a madarak vonulása is hidegen hagy.

Ésszerűbb megfigyelésekből lesz most itten megmondva a future. Remélem kellően izgul már a kedves olvasó.

Nos, csak annyit akarok megjegyezni a jövőt illetően, hogy magas összeget mernék tenni rá, hogy pár héten belül, de legkésőbb a nyár elejére kurva nagy sláger lesz minálunk a Peter Bjorn And John nevű hármas Young Folks című száma. Az a fütyülős, andalgós zene, amiben az énekesnek olyan a hangja, hogy annál tipikusabb brit indie rock férfi énekhang nincs is, pedig a csávó svéd. Az énekesnőé meg pont olyan, mintha Victoria Bergsman lenne a szintén svéd The Concretesből. Haha. Hát mert ő az.

Mindenki tudja miről van szó, aki meg mégsem, az úgyis megtudja rövidesen, hiszen egyfelől, mondom, hamarosan nálunk is sláger lesz belőle, ami nem is baj, mert a szám kurvajó, másfelől meg itt van, tessék:



Ami figyelemre méltó - igaz, nem újdonság ez -, hogy miért lesz belőle Magyarországon sláger.

Pont azért, amiért sláger lett nemrég a már sajnos lassan tíz éve elhunyt Hawaii-i énekes, Israel Kamakawiwo'ole Over the Rainbow-feldolgozásából, amibe ügyesen belekénekelte a What a Wonderful Worldöt is.

Azért mert egy reklám zenéjévé tették. Másképp úgy látszik ebben az országban nem ismerik meg a jó zenét a tömegek.

Miért nem? Az átlagmagyar is tehet róla, persze, hiszen kulturális igényszintje, mint az már megannyiszor kiderült, olyan alacsonyan van, hogy az öreg Jockey is új fúrófejeket kell, hogy csatasorba állítson a megtalálásához, de nem ez a legfontosabb tényező. Hanem például az, hogy az előbb említett Israel Kamakawiwo'ole-számot is csak akkor kezdték el játszani a rádiók, amikor már az OTP, reklámjain keresztül beharsogta vele az egész országot. Talán még lehet, hogy akkor is csak amiatt, mert azért is fizetett a bank.

Szóval, mert szinte kivétel nélkül gyáva balfaszok az országosan fogható, valamint a helyi érdekű kereskedelmi rádiók programigazgatói, zenei szerkesztői és mindenki, akin egy kicsit is áll, hogy milyen zenék szóljanak ezeken az adókon. Nyomják a tutit, abban nincs kockázat. Igaz nincs benne egy idő után semmi érdekes se, de hát az mellékes. Mint ahogy mellékes a jó zene is. Ha a lófingás hozná a pénzt, ezek azt játszanák óránkénti rotációban. És ez így megy amióta kereskedelmi rádiók léteznek Magyarországon.

Aztán meg cinikusan belemondják a kamerába, amikor ilyesmiről kérdezik őket, hogy hát ez azért van, csókolom, mert a magyar az olyan hülye, hogy csak azt akarja hallani, amit már sokszor hallott.

Persze, van ebben is igazság, de abban még nagyobb, hogy hát honnan a picsából tudna az átlagmagyar a Young Folksról például, hanem a rádióból? És mit hallgat az átlagmagyar? Danubiust, Slágert, meg a helyi adókat.

Tavaly az összes szerencsésebb sorsú országban szarrá játszották a rádiók a Peter Bjorn And John zenéjét, nálunk egyetlen országosan fogható rádió sem méltatta figyelemre, sőt, a kisebb kereskedelmiek közül sem sokan. Israel Kamakawiwo'ole is sláger volt jó pár éve, nálunk persze azt sem tudták, hogy létezik.

Na majd most, hogy a Tesco/Cherokee reklámjába belekerült a Young Folks, most tessék figyelni! Amennyiben elég tetemes reklámidőt vásároltak, úgy napokon, de maximum heteken belül az összes kereskedelmi rádió fogja játszani a számot. Ezzel igazolva a fentieket.

14 komment

Címkék: média zene reklám rádió tévé videó hülye

A bejegyzés trackback címe:

https://mista.blog.hu/api/trackback/id/tr1860976

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sarasvati / sütifej (törölt) 2007.04.19. 22:48:53

érdekes...tóta most rakott fel egy új posztot a reklámokról..
furcsa kis zene ez, nem ismertem, reklámokat nem nézek.
az utolsó bekezdéssel egyetértek, s ennek eredményeként baromira fogom utálni ezt a zenét...
megyek aludni...nem tudok se gondolkozni, se írni:))

Rocko 2007.04.19. 23:19:52

annyira megkésett, h tavalyi...
de semmi gond.

Tomoo 2007.04.20. 17:25:50

Ez tényleg extra régi, még tavaly láttam ezt a videót. El is csodálkoztam a gondolaton, hogy valaki nem tud fütyülni. Biztos nem evett elég répát.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2007.04.20. 17:45:09

pontosan arról szól a poszt, hogy ez egy tavalyi szám, de itten csak most lesz rá tömegével felfigyelve. vagy ez nem jön le már rögtön a címből? :)

Tomoo 2007.04.21. 12:12:57

De igen, de ezzel csak fényezni akartam magam :) + a lényeg a 2. mondat, amire reagálhatnál mondjuk, hogy te sem tudsz fütyülni.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2007.04.21. 13:07:43

tényleg nem tudok. vagyis, ahogy tudok, azt csak erős jóindulattal hívják fütyülésnek. az tuti, hogy nem ettem elég répát, mert gyerekkoromban szinte utáltam. bár nyersen nem.

na mindegy. nem énblog ez, vazz.

deftonz 2007.04.22. 14:59:08

épp tegnap léltem át én is a televízióban. vagyis csak hallottam, a reklámot nem láttam, csak épp próbáltam 1,5 hét után egy teljeset szarni és beszűrödött a "pécsi asszony vagyok és fapofával nem hiszem el próba nélkül, h a calgonnal a mosogép is tovább él" reklám után a young folks. :)
asszem tavaly nyárra lőtték be ezt a zenét. akkor hallottam először és már akkor is tetszett. jó a párhuzam a megboldogult dagival, abszolút egyetértek. rádiót nem hallgatok, de szinte borítékolható a legfelsőbb lejátszási kategóriába tétele. csak az a baj, h ezekből évente max. 3 fordul elő. megértem egy kereskedelmi rádió álláspontját, ők tutira mennek, de valóban több "kockázatot" is nyugodtan túl élne pl. egy danubius. ez a világ már nem sokáig áll fent.

lacalaca 2007.04.23. 13:41:29

Ezt talán már tavaly nyáron használta a Klubrádió promó-zenének valamelyik műsorához.

yossarian 2007.04.24. 01:13:32

a radio cafe on-line az első fél percben mindig egy reklámot nyom le az első fél percben, ők szokták a spot aláfestő zenéjének használni

yossarian 2007.04.24. 01:15:30

vegyetek le az elejéből, vagy a végéből egy "az első fél percben"-t, és stimmelni fog...bocs, már nagyoneste van:)

Petya 2007.05.02. 08:49:53

nekem is eszembe jutott épp ennél a reklámnál, hogy a dalocska kalsszisokkal ütősebb mint maga a reklám "tartalma". dehát volt már erre példa asszem, nem is egy, amikor a reklámzenéről esett le sok embernek, h "jé milyen jó zenék is vannak..." (Telepopmusik: Breathe egy autóreklámban , Mad Cobra & Teddy Bear - Cobra Style a vörös csillagos sör reklámjában, s még lehetne sorolni... számomra a tökéletes angolsággal - de mégis érezhetően "magyar szájból" előadott szívhez szóló Jamie Wincheszter nóták a legidegesítőbbek...) másképpen: a sz@rt el lehet adni egy tökéletesen kiválasztott háttérzenével. egyébként tökéletesen eléri a célját: ha meghallod a zenét kapásból asszociálsz a megfellő termékre-szolgáltatásra, akár akarod, akár nem... (s ez ellen még az erősen tv-ellenesek sem igen mondhatnak semmit. én speciel a számítógép előtt hallgatom, ami a tévében megy, s a zenékről már beugrik sokminden...) s a végén megjegyezném, h ez a Young Folks tényleg nem friss darab, az osztrák FM4 már kábé egy éve gennyessra játszotta a darabot. sz'al a reklámguruk maradtak a bevált - s máshonnan lenyúlt - zenék újrafelhasználásánál... a másik dolog - amit mista is említett: a láma magyar zenehallgatók efféle "újszerű" muzsikát - mint ez a Young Folks aligha hallanak a kereskedelmi rádiókban, úgyhogy ez szinte felér egy vérátömlesztéssel... (a Gnarls Barkley féle Carazy is hasonló utat járt be, azt is hónapok késésével sikerült beültetni a hazai ízlésvilágba. s akkor FatBoy Slim Rockafeller Skankjéről ne is beszéljünk...)

JUdit 2008.07.04. 18:50:14

:):)......:):)

Tom 2008.10.24. 23:45:50

Kössz vazze....google-n keresztül ezt az oldalt találtam meg és EZT a zenét kerestem :)
Kösz mégegyszer :))

Tom
süti beállítások módosítása