
Persze nem kell hozzá senkinek kitenni a tenyerét, előkapni másfél kiló állati belsőséget, kártyapaklira sem lesz szükség, és a madarak vonulása is hidegen hagy.
Ésszerűbb megfigyelésekből lesz most itten megmondva a future. Remélem kellően izgul már a kedves olvasó.
Nos, csak annyit akarok megjegyezni a jövőt illetően, hogy magas összeget mernék tenni rá, hogy pár héten belül, de legkésőbb a nyár elejére kurva nagy sláger lesz minálunk a Peter Bjorn And John nevű hármas Young Folks című száma. Az a fütyülős, andalgós zene, amiben az énekesnek olyan a hangja, hogy annál tipikusabb brit indie rock férfi énekhang nincs is, pedig a csávó svéd. Az énekesnőé meg pont olyan, mintha Victoria Bergsman lenne a szintén svéd The Concretesből. Haha. Hát mert ő az.
Mindenki tudja miről van szó, aki meg mégsem, az úgyis megtudja rövidesen, hiszen egyfelől, mondom, hamarosan nálunk is sláger lesz belőle, ami nem is baj, mert a szám kurvajó, másfelől meg itt van, tessék:
Ami figyelemre méltó - igaz, nem újdonság ez -, hogy miért lesz belőle Magyarországon sláger.
Pont azért, amiért sláger lett nemrég a már sajnos lassan tíz éve elhunyt Hawaii-i énekes, Israel Kamakawiwo'ole Over the Rainbow-feldolgozásából, amibe ügyesen belekénekelte a What a Wonderful Worldöt is.
Azért mert egy reklám zenéjévé tették. Másképp úgy látszik ebben az országban nem ismerik meg a jó zenét a tömegek.
Miért nem? Az átlagmagyar is tehet róla, persze, hiszen kulturális igényszintje, mint az már megannyiszor kiderült, olyan alacsonyan van, hogy az öreg Jockey is új fúrófejeket kell, hogy csatasorba állítson a megtalálásához, de nem ez a legfontosabb tényező. Hanem például az, hogy az előbb említett Israel Kamakawiwo'ole-számot is csak akkor kezdték el játszani a rádiók, amikor már az OTP, reklámjain keresztül beharsogta vele az egész országot. Talán még lehet, hogy akkor is csak amiatt, mert azért is fizetett a bank.
Szóval, mert szinte kivétel nélkül gyáva balfaszok az országosan fogható, valamint a helyi érdekű kereskedelmi rádiók programigazgatói, zenei szerkesztői és mindenki, akin egy kicsit is áll, hogy milyen zenék szóljanak ezeken az adókon. Nyomják a tutit, abban nincs kockázat. Igaz nincs benne egy idő után semmi érdekes se, de hát az mellékes. Mint ahogy mellékes a jó zene is. Ha a lófingás hozná a pénzt, ezek azt játszanák óránkénti rotációban. És ez így megy amióta kereskedelmi rádiók léteznek Magyarországon.
Aztán meg cinikusan belemondják a kamerába, amikor ilyesmiről kérdezik őket, hogy hát ez azért van, csókolom, mert a magyar az olyan hülye, hogy csak azt akarja hallani, amit már sokszor hallott.
Persze, van ebben is igazság, de abban még nagyobb, hogy hát honnan a picsából tudna az átlagmagyar a Young Folksról például, hanem a rádióból? És mit hallgat az átlagmagyar? Danubiust, Slágert, meg a helyi adókat.
Tavaly az összes szerencsésebb sorsú országban szarrá játszották a rádiók a Peter Bjorn And John zenéjét, nálunk egyetlen országosan fogható rádió sem méltatta figyelemre, sőt, a kisebb kereskedelmiek közül sem sokan. Israel Kamakawiwo'ole is sláger volt jó pár éve, nálunk persze azt sem tudták, hogy létezik.
Na majd most, hogy a Tesco/Cherokee reklámjába belekerült a Young Folks, most tessék figyelni! Amennyiben elég tetemes reklámidőt vásároltak, úgy napokon, de maximum heteken belül az összes kereskedelmi rádió fogja játszani a számot. Ezzel igazolva a fentieket.
Legutóbbi kommentek