molot navrud - mistablog 2.0

Elmondom, mi van.
Zene, film, média, politika.
Ilyesminden.

Legutóbbi kommentek

Régi blog

Do the D.A.N.C.E.

2007.11.09. 03:30 mista

Lehet mondani, hogy már unalmas, ezerszer hallott, a csapból is a Justice folyik, de attól még ez az év egyik legnagyobb slágere és most eszembe jutott, szóval kirakom. Azért mert fasza. (Tomoo kedvéért szólok, van a videó alatt egy tovább is.)



Ezt meg csak úgy bónusznak. Justice live at I Love Techno 2006. Nem szar.

18 komment

Címkék: zene videó

A bejegyzés trackback címe:

https://mista.blog.hu/api/trackback/id/tr32223101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2007.11.10. 15:13:51

justice-t nemrég én is kiraktam, már muszáj volt. ajánlott hozzá a "tmx_-_we_killed_pop_this_summer" körítés

jasszgeri 2008.01.20. 15:33:26

hát ne haragudj norbert, de a daft punk és a cassius után 10 évvel ilyet leírni? egyébbként ebben az évben aktívan szörföltem és nagyon kevésszer futottam bele a dance-be. hál istennek. mert elviselhetetlen, szar, stb.
az ILT szettben a bajszos pierre-nek mi a funkciója? diszkólámpa?

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.20. 16:05:18

jasszgeri: milyet leírni? hogy ez az év egyik legnagyobb slágere? ennek mi köze van a daft punkhoz és a cassiushoz? az, hogy ezek a zenék jelentősen újat azokhoz képest egyáltalán nem hoznak, az tény, nyilván te is tudod, hogy engem erről nem kell felvilágosítani (andróval éppen a napokban beszélgettünk erről - asszem sikerült meggyőzni, hogy bár jó-jó ez a "frenccs táccs vol 2", de azért nem a dance régóta várt forradalma :)), viszont ennek semmilyen hatása nincs arra, hogy ez a szám igencsak nagy (sztem az_ egyik_ legnagyobb) slágere volt a tavalyi évnek.

amúgy, a számról alkotott véleményeddel nem értek egyet, nekem tetszik, szívesen hallgatom. pont azért, mert visszahozza azt a hangulatot, attitűdöt, amit a cassius, a daft punk és egyebek annak idején képviseltek, a kilencvenes évek végén. a videója pedig egyszerűen zseniális.

az arc funkciójára a videón lévő szettrészletben én sem jöttem még pontosan rá, valószínűleg csak díszítőelem, vagy valami ilyesmi. potikat csavargatni időnként minden esetre jól tud :) (feltételezem annyira bekészült már addigra, hogy ennyit bírt hozzátenni a szetthez. általában nem tudom mit csinál, nem hallottam/láttam még a justice-t élőben.)

jasszgeri 2008.01.20. 18:11:30

nekem ez az egész justice egy langyos múltidézés. ráadásul halál unalmas, tekintve, h a hangmintáik nem nagyon változtak azóta, mióta először hallottam a carpates c. tracket. ami akkor tetszett is. és még ma is. ráadásul nem csak erről van szó. durván lenyúlják az ezredfordulós electroclash dj hell-féle fashion életérzést is. az pedig nem tizen x éve volt. persze erről nem feltétlenül ők tehetnek, hanem az a réteg, akik belevetették magukat ebbe a kurva nagy francia diszkóba. eleddig csendben leszartam őket és csak akkor emeltem fel a hangomat, mikor már az úttörésüktől volt hangos az éter. merthogy az nem igen volt. de ezzel te is egyet értesz nyilván. de ez a fabriclive antisztár kampány beadta nálam a kulcsot. egy norman cook nem tenné meg azt, h felháborodjon azon, h a fabric krú egy 70 perces koncepciót nem rúg fel egy 44 minutumos mixért. pedig itt ez történt, csak a franciák még hozzátoldották a kifogáslitába, h azért sem, mert túl beteg. hahaha! arrogáns, nagyképű seggfejek, 20 helyről összelopkodott és - természetesen saját véleményem szerint - unalmas értekezésükön lovagló történet ez az egész ed banger bagázs.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.20. 19:31:14

soha nem gondoltam, hogy úttörő, előremutató, vagy bármi ilyesmi lenne, amit csinálnak. akkor sem szóltam semmit, amikor egy csomóan elkezdték ezt hangoztatni. megmosolygom, ennyi. persze nyilván az is hozzájárul ehhez, hogy a justice és társai zenéi általában legalább tetszenek. legalábbis jobban, mint sok más nagyon felkapott tánczene. így könnyebb is a körülöttük keltett felhajtást elfogadni, elviselni, még akkor is, ha a felhajtás alapjáról tudom, nem valós.

nincs új a nap alatt az elektronikus tánczenében millió éve. (nehogy előhozakodj a dubsteppel, mert kirohanok a világból.) így aztán mi mást csinálhatnál - pláne, ha ezen nőttél fel, közel áll hozzád -, hogy élvezed azt, ami van, ha akad még olyan, ami - annak ellenére, hogy képes vagy a helyén kezelni és tudod, hogy nem váltja meg a világot - legalább tetszik?

jasszgeri 2008.01.20. 23:08:52

miért? mi a problémád a dubsteppel? :D
amúgy meg tetszen. szubjektív. mint ahogy sztem szar.
egyébbként meg:
"visszahozza azt a hangulatot, attitűdöt, amit a cassius, a daft punk és egyebek annak idején képviseltek, a kilencvenes évek végén."
ez mi? a daft punk még nem szűnt meg. heló! az alive 2007 meg kurvajó. szét alázza ezt a cross albumot. persze megintcsak lehet, h sztem. na mindegy. peace. de érdekes, h mostanában mindenki meghülyül ettől az anyagtól...
egyetlenegy dologban értek egyet. a klip (d.a.n.c.e.) valóban raj. és a we are you're friends is bőven megérdemelte a grammyt.
azt hiszem, kb. ennyi. na téma off. =)

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.21. 07:10:51

nem tudom eldöteni teljesen biztosan, hogy költői-e a kérdés, ezért válaszolok :D

az a bajom, hogy az elmúlt években millió helyről - sok, amúgy komoly arctól is - folyamatosan azt hallottam, hogy a dubsteppel kb. a messiás érkezett el és végre itt van a várva várt hatalmas megújulás, ami globálisan kihúzza a dance-t a szarból. én meg nem győztem visszakérdezni, hogy mivan? annál jobban, mint hogy a dubsteppet az elmúlt években tömegek képesek voltak valami hehetetlenül újnak és marha érdekesnek beállítani, semmi sem mutatja az elektronikus tánczene végvonaglását.

azon a mondaton meg mit magyarázzak? azt a hangulatot juttatja eszembe a justice, és főleg például ez a track, amit imádtam annak idején, a kilencvenes évek végén. cassius és társaik. ami a daft punkot illeti, pont ezért imádom őket is, mert sajnos lássuk be, amúgy az elmúlt 4-5-6 évben ők sem arról voltak híresek, hogy olyan marha sok újdonságot tettek volna le az asztalra. ám ettől függetlenül a zenéiket a mai napig nagyon szívesen hallgatom. az újakat is.

VV · http://balaban.blog.hu/ 2008.01.21. 14:55:38

Az elektronikus zene halott! Ez persze nem azt jelenti hogy ezentúl nem készülnek majd korrekt "húzónóták", mint amennyire ez a fentebb idézett nóta nem az. Sokkal inkább azt hogy a saját keretein belül számottevő megújulásra valószínüleg nem lesz képes. A sokak által kedvelt zenei "frissesség" csak különböző fúziókban lesz életképes, de ez már régen túlmutat az elektronkius tánczene kanonikus határain, ergó nem lesz még egy proghouse szerű hullám pl. - szerencsére :) - vagy nem fog mégegyszer válaszolni Detroit az európai elektróra. Nekem úgy tűnik, hogy befulladt a dolog. Elég csak szétnézni a mai igényesebb könnyúzenék horizontján. Amikor már az alfajok alfaját nevezi valaki megújulásnak, az valóban elég vicces dolog.
Inkább hallgassa mindenki a Knife-ot, mert abban még van kurázsi!
A Justiceról jut eszembe, ajánlom mindenkinek a 2007-végi essential mixet, a Hot Chippel. Van párhuzam a két formáció között - amire most nem térnék ki - de nekem ők jóval innovatívabbak.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.21. 23:07:12

mindennel egyetértek. kivéve azzal, hogy az elektronikus zene halott. azzal csak akkor, ha pontosítjuk elektronikus tánczenére :)

amúgy sok dolognak tartom a justice-t, de innovatívnak én sem igazán. egyszerűen csak tetszik, jó hallgatni, olyan a zenéjük, amire szívesen ugrálnék, ha járnék még olyan helyekre, ahol lehet justice-ra ugrálni. ennyi. (a végén még magyarázkodnom kell, amiért tetszik :D)

ami meg a hot chipet illeti, már annak idején, a coming on strong első megjelenésekor, meg a playboy első meghallgatása után megmondtam, hogy rájuk nagyon kell figyelni. nemhiába, mindig megmondom a tuti :D

jasszgeri 2008.01.22. 00:31:11

egyre többen szállnak bele a dubstepbe. moritzék is. techno és dnb headek. még egyáltalán nem öltött végleges formát. éppen ezért nem hülyeség megújulásról beszélne. mert bizakodni, reménykedni még van lehetőség. mindenki keresi a saját hangját benne. nekem pl. még nincs átfogó véleményem a dubstepről, mert még forr. és addig ugyebár nem érdemes lemenni a pincébe.

jasszgeri 2008.01.22. 00:35:15

"vagy nem fog mégegyszer válaszolni Detroit az európai elektróra."
na pont ezt cáfolja meg. merthát mi megy ma? épp berlin válaszol a legintenzívebben (anglia határain kivül) londonra.

VV · http://balaban.blog.hu/ 2008.01.23. 15:16:10

A dubstep egy olyan tiszavirág - vagy még tiszavirágabb :) - életű alstílus az elektronikus tánczenén belül, mint annak idején mondjuk a big beat, vagy a speed garage volt. A saját maga által előállított korlátok olyannyira megkötik a producerek - vagy a mai trendek alapján már inkább producer-dj-k - kezét, hogy lehetetlen akkora szubkultúrát, annyi - egymástól azért valamennyire eltérő - jó, vagy kevésbé jó - de nem töltelék - zenét létrehozni, amivel forradalmat lehetne csinálni, vagy valamilyen komolyabb revival-t. Ilyen, ebből az alstílusból tuti nem lesz. Persze azért vannak kellemes kezdeményezések, mint pl ő:
www.youtube.com/watch?v=9hI4bSCy9iE

VV · http://balaban.blog.hu/ 2008.01.23. 15:21:39

Az egyetlen különbség a dubstep, és a fentebb említett stílusok között a hangvételben található. Amíg a speed garage, illetve a big beat a "csapjuk szét magunkat keményen", ill a "mindnen mindegy, bulizzunk" redkívül mély filozófiák mentém fogantak, amikkel sztem semmi gond nincsen :), addig emez azért jóval mélyebb dolog. Lásd az általam linkelt nóta.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.24. 04:47:35

az archangelt valamelyik nap majdnem kiraktam zenecsakúgyba. de aztán mégsem. lehet majd valamikor. ennek ellenére - mint már írtam is - én sem gondolom, hogy az elmúlt pár évben a dubstep alapján bármiféle tényleges nagy tánczenei megújulásról lehetett volna beszélni. sajnos, de ez van.

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.24. 04:50:01

aztán hogy mi lesz a továbbiakban, hová fejlődik, hová nem, majd meglátjuk. én örülnék a legjobban, ha tényleg azt lehetne mondani egyszer, hogy NA, ERRE vártunk annyit.

jasszgeri 2008.01.27. 13:58:36

na még utoljára egy videót. anélkül, h ezt láttuk, nagyon nem szabadna meghalni.

www.youtube.com/watch?v=lLYD_-A_X5E

mista · http://langologitarok.blog.hu 2008.01.27. 14:44:25

nézd csak, mutatok valamit:

mista.blog.hu/2007/08/09/furge_ujjak

és ez szerintem sokkal jobb. még annak ellenére is, hogy a másikban csajok produkálják magukat.

jasszgeri 2008.01.27. 21:04:32

nyilván mert azt te linkelted. :)
most szántam rá pár percet, kipróbáltam mindkettőt, persze filc nélkül. pusztán az agyam reakciójára fókuszáltam és úgy döntöttem, h szinkronban nehezebb csinálni. értve ez alatt két teljes(!) embert.
süti beállítások módosítása