molot navrud - mistablog 2.0

Elmondom, mi van.
Zene, film, média, politika.
Ilyesminden.

Legutóbbi kommentek

Régi blog

Váradi Roma Café feat. Nincs kettő négy nélkül

2007.11.26. 23:30 mista

A Váradi Roma Café Umbala Umba című slágere pontosan az a fajta zene, amit ha direkt akarnánk, akkor sem tudnánk szétfikázni. Megvan benne minden, ami egy slágerhez kell, távol áll a gagyitól és őszintének hat az egész. Egyetlen baja - nem a számnak, hanem nekem vele -, hogy az elmúlt fél évben hatmilliószor hallottam, gyakorlatilag kis túlzással az összes kocsmában, plázában, klubban és mindenhol ahol megfordultam, de hát ez a slágerek sorsa. Kellemes szám, mondjon bárki bármit.

És van benne egy érdekesség is. Az Umbala Umba bizonyos részei és a What's Going On In Brazil című Franco Micalizzi-szám igencsak hasonlít. Ez utóbbit biztosan sokan ismerik, csak nem így, hanem úgy, hogy annak a Terence Hill- és Bud Spencer-filmnek a zenéje, amiben mindkettőjükből kettő van. Szóval a Nincs kettő négy nélkülé, ám ez nemhogy rontana valamit a Váradi romák zenéjén, hanem épp ellenkezőleg. Biztos azért is, mert igencsak szeretem a Terence Hill-Bud Spencer-filmeket, ezt pedig különösen. De hát ki nem? (Attól most tekintsünk el, hogy a kertévék minden ünnepkor őket húzzák elő, az engem is idegesít.)

Itt van az Umbala Umba, ha valaki még tényleg nem vette észre az egyezést. Kettő perc harminc másodperc után tessék figyelni. (A videó után van egy tovább is, leginkább Tomoo kedvéért szólok.)



Itt pedig az említett zene a filmből, ha valaki még tényleg nem látta egymilliószor, vagy csak simán nem emlékszik rá. (Megjegyzem ez egyben az egyik kedvenc jelenetem is a filmből.)



Nem én vagyok az egyetlen, aki ezt észrevette, többen nevezték már lopásnak, nyúlásnak, feldolgozásnak és még sok mindennek, fintorogtak, fanyalogtak, köpdöstek, viszont az okokat nem igazán értem. Az említettek közül én egyiknek sem nevezném a fentieket, és nem is fanyalgok, fintorgok, pláne, mivel a cigány kultúrában olyan alapvetően benne van a remix-hajlam, hogy abból talán még az olyan jamaikai géniuszok is tanulhattak volna, mint King Tubby, vagy Lee Perry.

Úgyhogy ne tessenek rinyálni, helyette inkább bónuszként itt van a film főcíme, ebben van ének is, vicces angol kiejtéssel.

5 komment

Címkék: zene film videó nahát

A bejegyzés trackback címe:

https://mista.blog.hu/api/trackback/id/tr62243134

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VV · http://balaban.blog.hu/ 2007.11.30. 23:40:16

Tényleg jó ez a muzsika, de én ezt a nótát még életemben nem hallottam.
A klippről nekem hirtelen ez ugrik be:

www.youtube.com/watch?v=smogzeCAAfs&feature=related

mista · http://langologitarok.blog.hu 2007.12.02. 19:56:57

aki kivándorol egy egész nyárra az országból, az ne csodálkozzon, ha lemarad valamiről :) amúgy ennek ellenére is meglepő, hogy nem hallottad még ezt, mert tényleg rongyosra játszották mindenhol. sőt, még most is. lehet ideje lenne már valami kulturáltabb városba költöznöd :D

Petya 2007.12.05. 10:47:16

megnéztem a klippet, meg hallottam is már korábban jópárszor, s nem estem hanyatt tőle:) nekem sok benne a "lenyúlás", egy kis fordulat (ami emlékeztet az örökbecsű filmre) még elmenne, de hogy 2:30 után szinte teljesen átvált a fennt említett szamba-nótára, az már sok kicsit...
(a Besh-O-Drom csinálta/cisnálja, hogy egy-egy számukba belecsempésznek pici kis elemeket különféle slágerekből és népdalokból...)
süti beállítások módosítása